Wilco around the world!

Sydney, the place to be!

Inmiddels ruim 3 weken van huis, en tot op heden bevalt alles echt onwijs goed! Gezellige mensen, geweldig mooie stad en alles loopt precies zoals het zou moeten!

De grote stroom mensen (naar het huis) is nu in volle gang, elke dag komen er nieuwelingen bij. Als het goed is zit het over een paar weken helemaal vol en wonen we er met z'n 60en: Gezelligheid!! Om een idee van het huis te krijgen heeft Manon een filmpje in elkaar gedraaid, zie hier.

Ook naast het huis zijn - vrijwel - alle omstandigheden ideaal! Gigantisch mooie stad, mooie kust & natuur, en (tot gisteren) vrijwel elke dag een strakblauwe lucht met een heerlijk zonnetje! Uitgerekend als ik vergeet om m'n was van de waslijn af te halen komt het met bakken uit de lucht, maar je kunt niet alles hebben ;-) Wat is er minder ideaal? Spinnen zo groot als een hand! Tot nu toe pas een gezien, maar het schijnt dat je die harige poten in de zomer dikwijls tegen gaat komen. Waar we meer last van hebben is het dure bier! Buiten de happy hours om (waar we graag gebruik van maken) kost een biertje zo'n 3,50 euro, ka-ching!

Op de vrije dagen (weekenden) hebben we tot nu toe voornamelijk wat wandelingen gedaan om zoveel mogelijk van Sydney te zien. Met name langs de kustlijnen erg indrukwekkend! Bondi Beach, Manleys, Watson Bay, been there! Verder zijn er binnen Sydney veel mooie parken, zoals bijv. de Botanical Gardens bij het Opera House. Er zitten o.a. honderden, zo niet duizenden vleermuizen, veel kaketoes en wat papegaaien. Toen ik er van de week rondliep voelde ik plots wat op m'n schouder: een papegaai! Voordat ik het helemaal doorhad en aan iemand vroeg om even een foto te maken, had de tweede papegaai me ook al gevonden!

's Avonds eten we (tot nu toe) pakweg 2 x per week buiten de deur, verder maken we in groepen zelf wat klaar. De rest van de avonden worden gevuld met waar we maar zin in hebben: huisfeestjes, bios, cafetje, stappen, hardlopen, zwemmen (buitenzwembad in de winter!), naar Bondi, heerlijk!

Vanaf vorige week maandag t/m gisteren hebben we met z'n 7en een 2-wekelijkse English Course gevolgd. Was erg relaxed, en heb er nog meer van geleerd dan verwacht ook! Als afsluiting met de klas bij de Cock And Bull, een Irish pub, wat wezen eten, waarna we onze certificaten (met enkel negens) kregen.

Omdat ik nu nog een week vrij ben voordat ik aan m'n stage begin vlieg ik samen met een paar huisgenoten morgen met de backpack op de rug richting Melbourne om daar 5 dagen rond te trekken. We gaan met de auto in 2 dagen langs de Great Ocean Road, nog 1 dag naar Philips Island en 2 dagen in Melbourne zelf. Aangezien we pakweg 1200km naar het zuiden gaan zal het wel goed koud worden, maar ach :-)

Hier laat ik het weer even bij, maar zal proberen vanavond weer wat foto's online te zetten.

Life is good! x Wilco

Reacties

Reacties

Laurens

Yes, klinkt zeker goed.... Bondi ruled!

Melbourne schijnt erg relaxte stad te zijn. hf :)

Aman*

Suffeeee.

Sounds goooood! Maaj & ik gaan vandaag voor jou een extra dansje doen @ Mysteryland hoor, we zijn je zeker niet vergeten. Helaas ist hier ook echt @#$%-weer, maar dat mag de pret niet bederven. Morgen gaan we bowlen. Let me know how Melbourne was.. Pas goed op jezelf and live life to the max.

x. Am*

Christy

Whoehoe, klinkt goed!! Over een paar daagjes ben ik ook van de partij! Tot dan! xx

Frank

Jesses, hoe meer ik er aan denk dat jij daar zit hoe meer zin ik krijg om op het vliegtuig te stappen en lekker mee te genieten!! Het klinkt helemaal relaxed!

Ik ook een leuk weekje voor de boeg; INTRO IN TILBURG!! Morgenavond kan ik de kamer in dus hoef ik niet achterlijk vroeg met de trein naar school om op tijd te zijn!! ;)

I'll keep your posted if you do the same! ;)

Cheers!

Carolien

Heey Neeffie, Echt super leuk dat je via je web log ons op de hoogte hou. Kijk er echt naar uit als je ons weer schrijf hoe mooi en leuk alles daar is. Ben wel een beetje jaloers op je hoor, het lijkt me echt zo mooi land! Maar als je nog eens z'n papegaai op je schouder krijg moet je hem maar vangen, en mee nemen naar Nederland. Hebben we er een vriendje bij voor Lorre (onze papegaai). Maar nog heel veel plezier daar. Veel liefs je nichtje Carolien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!