Wilco around the world!

Melbourne, Great Ocean Road & Philip Island!

Afgelopen zondag ben ik met vijf huisgenoten (Alain, Elke, Linda, Jasmijn & Manon) voor 5 dagen naar het zuiden vertrokken om daar langs de kust in de auto rond te reizen, heerlijk! Op de vooravond (= zondagavond) ben ik naar de Imax geweest, het grootste bioscoopscherm ter wereld! Bizar hoe groot het is, een scherm van meer dan 1000 vierkante meter!

Zondagmorgen vroeg opgestaan om om 06.00 richting het vliegveld te vertrekken. Rond een uurtje of 10 stonden we in Melbourne, waar we met 2 gehuurde auto's begonnen aan de Great Ocean Road, een uitgestippelde route langs de zuidkust van Australie. Telkens als je dacht dat je al het moois gezien had kwam er wel weer een nieuwe betoverende plek om te hoek zetten! Gigantisch mooie kusten, koala's & kangoeroe's, ik denk dat we ons nu wel echt in Australie mogen wanen. De eerste avond hebben we in Port Campbell in een mooi appartement met 2 verdiepingen geslapen, veel te luxe voor backpackers, maar het was voor de prijs van een hostel!

De tweede dag zijn we begonnen aan de Twelve Apostles, een schitterende rotsformatie langs de kustlijn. Om het nog mooier te maken zijn we daar ook een helikoptervlucht langs de kust genomen, echt geweldig!! De rest van de dag de route afgemaakt, waarna we 's avonds door het binnenland zijn teruggereden naar Melbourne. De derde dag zijn we richting Philip Island vertrokken, een eiland zuiderlijk van Melbourne die bekend staat om de pinguings die er elke avond uit de zee aan land komen. Na een dag sight-seeing en rondrijden op het eiland hebben we deze 'intocht' ook bekeken, waarna we 's avonds weer richting Melbourne zijn gereden.

De laatste 1,5 dag hebben we in Melbourne zelf doorgebracht. Echt een totaal andere stad als Sydney! Overdag wat gewinkeld (dat krijg je als je met voornamelijk vrouwen op stap gaat ;-)), 's avonds naar de Eureka Tower geweest, het hoogste appartementencomplex ter wereld! Vanaf de 88e verdieping hadden we een geweldig uitzicht op de stad, maar toen we in de uitschuitbare glazen cabine uit het gebouw schoven - met dus ook aan de onderkant enkel glas - was het toch wel ietwat eng ;)

Ondanks dat niet alle hostels je-van-het waren (incl. coke-snuivers op de gang!), heb ik van de 5 dagen genoten! Alles bij elkaar zo'n 1200km gereden, wat trouwens veel sneller went dan je zou denken (links rijden).

Na terugkomst hebben we onze backpacks thuis gedropt om in Sydney nog gezellig 'een sappie' te doen. Vrijdag nog even wat sight-seeing in het centrum gedaan, zaterdagmorgen de Bondi to Goocee walk gedaan en 's middags + 's avonds een onwijs gezellig huisfees gehad: Sjonie en Anita party! Daar horen dus heerlijk foute foto's bij, die komen nog ;)

Reacties

Reacties

Frank

Man O man wordt echt met elk verhaal dat je post jaloerser!! ;)

Michelle

Hoi Wilco!

Het ziet er weer uit als een goeie belevenis met feestjes en al!! :D
Supergoed! Doe de koala's en kangoeroe's de groetjes!
Ik ben het met Frank eens, ik ben ook heel jaloers.

Xx

Laurens

ok nu ben ik zelfs jaloers!@#$

Aman*

He suffe.
Ik niet ;) Hahaha, nee hoor. Uiteraard! Ben benieuwd naar de foto's en hoop dat je weer snel terug mailt. kGa mn sushi veroberen. See you soon and take care mate.

Dikke kus,
Am*

PS: placed some pictures @ reismee ter info ;) Bye!

Wilco

@ Laurens: geloof niet dat jij nog recht hebt om jaloers te zijn ;)

Laurens

Nee heb ik ook niet (maar toch haha) ;)

HF!

Rikkert

Ongelofelijk man! Op welke planeet ben jij beland? Als het net zo mooi is als dat jij het weet te vertellen denk ik toch dat ik maar eens heel hard ga sparen om ooit ook zo'n reis te kunnen maken;) Succes met je stage de komende tijd!

Maaaaaaik from taipei

WILLLIEEE!!!
Ik ben ZO ontzettend jaloers op jou!!! De koala's, pinguins... and kangaroes.. hmz.. klinkt fantastisch.. nog niet eens te beginnen over de helikoptertrip... het is leuk te horen dat je alles kansen grijpt met beide handen... en dat je ook metgezellen hebt... Wil ik hoop dat je me nog met een hoop leuke berichtjes jaloers kan maken.. want voor je het weet... ben je terug... dan zijn 6 maanden toch wel kort he?? Althans dat heb ik hier.. het is leuk te zien dat jij, ik aman en bir.. zulke verschillende ervaringen hebben en krijgen... Iedereen met een totaal verschillend verhaal en omgeving.. top... talk to you soon... and enjoy DUDE..

kusssss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!